Ο
άγιος υμνογράφος μένει και σε κάτι που αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο της ορθής πορείας
ζωής των εννέα: την ενότητά τους. Οι άγιοι,
μολονότι εννιά στον αριθμό και προερχόμενοι μάλιστα από διαφορετικές
περιοχές, είχαν μία ψυχή και μία καρδιά. Ό,τι σημειώνει για την πρώτη κοινότητα των Ιεροσολύμων
ο ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων, ότι δηλαδή
οι χριστιανοί ῾είχαν
τα πάντα κοινά, διότι είχαν μία καρδιά και ένα φρόνημα όλοι
τους᾽, ό,τι εύχεται η Εκκλησία
μας, στοιχούσα στην εντολή του αρχηγού της Ιησού Χριστού:
῾ίνα πάντες εν ώσιν᾽,
αυτό ακριβώς βλέπουμε στους εννέα σήμερα ήρωες της πίστεως.
Μπορεί να ήταν εννιά σώματα, μία όμως ήταν
η γνώμη τους, λόγω της κοινής πίστεως και αγάπης τους προς
τον Χριστό. Κι από την άποψη αυτή όπου υπάρχει διάσπαση
και έχθρα και μίσος, ακόμη κι αν ομολογείται η ίδια πίστη,
Χριστός εκεί δεν υφίσταται. ῾Έχοντας μία
γνώμη στα διαφορετικά σώματά σας, πήρατε μαζί το στεφάνι
του μαρτυρίου, μάρτυρες᾽(῾Μίαν γνώμην διαφόροις εν τοις σώμασιν έχοντες, μαρτυρίου στέφος άμα εκομίσασθε, μάρτυρες᾽)
(ωδή δ´). Κι αλλού: ῾Έξι νέοι, μαζί με άλλους τρεις, απέκτησαν μία γνώμη σε πολλά σώματα και κατάσβεσαν το καμίνι της πλάνης,
γιατί δροσίζονταν ευσεβώς από τη δροσιά του θείου Πνεύματος᾽(῾Νέοι εξ τρισί προς άλλοις,
μίαν γνώμην εν πολλοίς κτησάμενοι σώμασι, κάμινον κατέσβεσαν πλάνης, δρόσω θείου Πνεύματος
ευσεβώς δροσιζόμενοι᾽) (ωδή ζ´).